Sunday, March 20, 2011

All-Terrain Vehicle (ATV) Ride

Event: BON 85 ATV Ride.
Venue: ATV Adventure Ride Park, Kampung Kemensah.
Date: 05 February 2011.
Time: 5.00pm-6.30pm.

Pada tanggal 5 Februari 2011, BON85 telah menganjurkan 'trial' untuk merealisasikan aktiviti outdoor 'as a way to catch up with friends' selain acara pergi ke kenduri kahwin kawan-kawan. Due to short notice, kami berjaya mengumpul 3 orang dari ahli BON85.

List of attendees:
1. Apad
2. Syazmil
3. Acap
4. Adik Apad
5. Member Syazmil

Kampung Kemensah is located in Ampang, abount 20 mins drive from Zoo Negara. And the drive itself is quite 'ATV' jugak la, jalan belok-belok, lebar jalan 1½ lane. Nasib baik jalan tar.

Banyak pakej yang disediakan, ranging from RM50-RM300, difference on its track length and duration. Kami amik yang sedang-sedang.

Ni la rupa ATV kalau ada yang tak tau

Kami start dalam pukul 5 lebih, starting dengan 'warm-up' drive sekitar main camp ATV, biasakan dengan throttle, handling, front and rear brakes. After that barulah kami masuk hutan.

Starting-starting kami dah di'introduce'kan dengan slope yang sangat steep, adalah 45 degrees jugak la. Perghhh, horror jugak. After that track menjadi agak ok, ada part yang lebar, ada part sempit, ada yang steep, ada yang biasa, elak dahan-dahan pokok yang terkeluar, masuk lopak air, lalu jambatan sempit, et cetera. Challenging.

Stok buluh pun banyak

Lebih kurang ½jam kendian, sampailah kami kat sebuah air terjun yang cantik lagi indah permai. Ok tipu. Air terjun la sangat. Takpelah since kami bayar yang sedang-sedang, dapat pun air terjun yang sedang-sedang lah, ye dak?

Kisah air terjun yang 'sedang-sedang'

Lepas celup-celup pape yang patut kat 'air terjun' kami pun blah la. Journey balik tu masing-masing dah berlagak pro. Pecut, brake, pecut, brake, drift kanan, drift kiri, macam bagus. Tapi layan. Sampai kem awal.

Overall kami sangat berpuas hati, after this mungkin kami akan go for the more challenging track. Adios.

No comments:

Post a Comment